Biblioteket ved Vest-Lofoten videregående skole

Velkommen til biblioteket ditt!

Det ligger opp trappa fra hovedinngangen,  ved siden av kantina.

Biblioteket er åpent i skoletida fra 08:00 – 15.30 mandag til fredag. Vi har også delvis åpent i skolens ferier.

Du kan se hvilke bøker og filmer biblioteket har ved å søke i bibliotekkatalogen.

Her kan du også logge deg inn med FEIDE for å se hva du har lånt, forlenge lån og reservere bøker.

Personvernerklæring for behandling av data i biblioteksystemet.

Vest-Lofoten videregående skoles bibliotek

Skolebiblioteket er for alle elever og ansatte.

Her kan du arbeide med oppgaver, lese ei avis eller bare slappe av.

Vi tilbyr:

Fagbøker, skjønnlitteratur, tegneserier og manga. Tidsskrift, aviser og filmer på DVD.

Vi har også betalingsdatabaser som du får tilgang til som elev eller ansatt.

Vi har dagslån av kassegitarer og brettspill, DVD-spillere og PC-ladere.

I biblioteket er det flere arbeidsplasser og du finner også et grupperom her.

Biblioteket administrerer utlånsordninga av lærebøker.

Bibliotekarene hjelper deg med å finne fram i samlingene. Vi veileder i informasjonssøking i bøker og på internett. Vi kan låne inn bøker og filmer fra andre bibliotek.

For at vi skal kunne gi deg best mulig hjelp er det viktig at du tar kontakt i god tid når du jobber med prosjekt og oppgaver!

Utlån

Elever bruker appen PocketID som lånekort og identifikasjon. Har du ikke appen, eller hvis du er ekstern låner, kan du vise annet ID-kort. Ansatte bruker fylkets ID-kort som lånekort. Les mer om utlån i eget menypunkt over.

Eksterne lånere kan også låne fra skolebiblioteket, men det vil være lånerestriksjoner på en del av materialet vårt. Alle lånere skal signere låneavtale.

Det er felles utlånsreglement for skolebibliotekene i Nordland fylkeskommune.